Jaki system pod staruszka ;)

macOS High Sierra, macOS Sierra, macOS El Capitan, macOS Yosemite, macOS Mavericks, macOS Lion. Poradniki, instrukcje i dyskusje na temat instalacji.
Awatar użytkownika
Iga
rookie

Jaki system pod staruszka ;)

Post autor: Iga »

Witam,
Jako że jestem zielona w temacie :shock: proszę o pomoc przy doborze odpowiedniego systemu dla IntelCore Quad Q6600, Gigabyte GA-G41M-Combo, Nvidia GeForce GTX 660 wraz z instrukcją jak to ugryź. Za każdą sugestie będę wdzięczna. Najbardziej zależy mi na tej metodzie Instalacja macOS od zera, bez posiadania kopii macOS gdyż nie posiadam dostępu do maca
Windows jest jak winda, Linux jak schody ale, widział ktoś zepsute schody ?
Awatar użytkownika
Alpha01
Hardcore Hackintosher

Post autor: Alpha01 »

Tutaj na pierwszy, o sorry, drugi rzut oka pasowała by Sierra, ale także El Capitan. Osobiście uważam, że El Capitan był płynniejszy. W związku z tym jeszcze do niedawna moim głównym systemem był El Capitan. Dopiero późna wersja High Sierra i zmiana karty graficznej na AMD poprawiła sprawę na tyle, że możliwa była przesiadka na tą wersję.
Od El Capitan systemy te są bardzo podobne. Wsparcie bezpieczeństwa ma jednak jedynie już Sierra i wyżej. Od Sierra występuje efekt utraty szybkości, jeśli system jest na HDD. Jest to odczuwalne IMHO przykładowo w czasie startu, trwa po prostu nieco dłużej.

W twoim przypadku ze względu na GTX 660 ryzykowna jest instalacja High Sierra. Jest bardzo dużo doniesień o problemach. Sam potwierdzić tego jednak nie mogę, ponieważ karty takowej nie posiadam/łem.

Krok 2: Skonfiguruj partycję EFI
Przeczytaj ten poradnik viewtopic.php?f=17&t=231&p=1433#p1433
Część będzie już zrobiona metodą Instalacji macOS od zera, więc ważne było by od: "Instalacja Clovera".
Powiedzmy, że byłby to wstęp, by nieco zrozumieć o co tam chodzi.

W przypadku tego komputera symulował bym MacPro3,1.
Należy jeszcze zwrócić uwagę na 1 czynność przed instalacją, to jest ustawienie BIOS.